Easee Home Support

Spørgsmål og svar

Min lader er lige blevet installeret men blinker gult

Det betyder at laderen ikke er sat korrekt op jvf ovenstående procedure. Installatøren skal benytte Easee Installer appen til at konfigurere laderen og sørge for at den kommer online.

Min lader er ikke blevet opsat korrekt

Det er meget vigtigt at du/installatøren følger guiden på denne side. Der er kommet en ny metode til nem opsætning af laderen med Easee Installer App, og den medfølgende manual skal ikke længere følges. Dermed bliver laderen oprettet og tilsluttet til Easees server og du kan logge ind og benytte den tilhørende App.

Se installationsguiden her på siden

Hvor finder jeg min Easee PIN kode og SERIENUMMER?

1. PIN koden står på klistermærket, der sidder på selve laderobotten fra ny.

2. Du kan finde både PIN kode og serienummer i Easee App hvis du allerede har sat denne op.

3. Aktivér WiFi-hotspot på din ladeboks ved at holde touch-knappen i mere end 5 sekunder.

LED-strimlen skal lyse grønt, og opladeren skal udsende et lille bip.

Gå til WiFi-indstillinger og søg efter tilgængelige WiFi-netværk.

Din oplader-hotspot er aktiv nu, og på listen over tilgængelige netværk kan du se Easee-Home-EHxxxxx, den sidste del af netværksnavnet er opladningernes serienummer.

SERIENUMMER: Se mere på Easee support

PIN KODE: Se mere på Easee support

Hvad skal jeg angive under 'Operatør'?

Her vælger du bare Easee, så har du mulighed for at tilslutte Easee App’en til din lader.

Hvad betyder farverne på LED lyset?

Det kan du se i Easee Appen eller i manualen som kan hentes under dokumenter:

LED striben lyser ikke og min lader er offline

Hvis din lader tidligere har virket, er det muligt at Easees server har en fejl og ikke kan få kontakt til laderen. Se aktuel status for Easees servere her.

 

Opsætning af adgangskontrol til laderen

Er det nødvendigt at benytte tredieparts app for at kunne få refusion?

Nej. Du behøver ikke benytte tredieparts apps der overtager styring med din lader, for at kunne få refusion hos os. Det giver større risiko for nedbrud og fejl, og vi mener at refusion skal køre 100% automatisk når det er muligt for os at fjernaflæse din laders elforbrug.

Mit ladekabel sidder fast i laderen!

Se video herunder, og på Easee Support

Yderligere support

Manualer mm findes på Easees hjemmeside

Easee FAQ (Engelsk)

Easee support kan kontaktes på support@easee.no

Hvordan slår jeg 4G til på laderen?

Ladeboksen leveres med aktivt 4G-netværk og aktiveres ved standard installationen af installatøren. 4G er en del af abonnementet.

I ladeboksen sidder indbygget eSIM kort til TDC’s netværk, som er inkluderet i produktets levetid.

Opsætning af automatisk refusion

Vi har implementeret en ny og nem metode til opsætning af din lader, så vi har mulighed for at aflæse dit forbrug og tilbyde dig 100% automatisk refusion.

Når din lader konfigureres, skal TakeCHARGE indsættes som anlægsejer (site owner). Dette er kun en teknisk procedure – du ejer stadig din lader og installation 100% som vi syntes at det bør være. Opsiger du dit abonnement, indsættes du som anlægsejer.

Dette gøres ved opsætning i app’en Easee Installer. Inden afslutning overføres ejerskabet til os ved at indtaste +4542655488

Disse ting skal du have klar før du begynder:

– Smartphone med NFC chip (til Easee Installer app)
– Laderens serienummer og pinkode. Står på klistermærke på selve laderobotten
– Sikringsstørrelser. Indstilles og bekræftes af autoriseret installatør

1. Installatør

Installatøren skal benytte Easee Installer App til at konfigurere bagpladen og dermed lave en konto hos Easee. Dette er en ny og nemmere måde at konfigurere laderen på, end at følge manualen. Udføres dette punkt ikke korrekt, vil laderen blinke gult efter opstart og ikke være koblet korrekt op på Easees server. I så fald skal proceduren startes forfra.

2. Kunde

Du kan nu installere Easee App på din egen smartphone. Opret en konto med dit eget navn/telefonnummer. Laderen tilføjes nemt med serienummer og pinkode som står på klistermærket på laderobotten. Samme login kan benyttes til Easee Cloud til avanceret konfiguration af laderen samt udtræk af detaljerede forbrugsrapporter..

3. Kunde

Gå ind på vores selvbetjening for at færdiggøre opsætningen. Her kan du tilføje kontonummer til udbetaling og opsætte automatisk refusion på din lader:

www.takecharge.dk/selvbetjening

 

Video guides

Installation

Sidder kablet fast

Skift af laderobotten

Easee Installer App

0
    0
    Din kurv
    Kurven er tomTilbage til shop