Easee Home Support

Opsætning af automatisk refusion

!

Vi har implementeret en ny og nem metode til opsætning af din lader, så vi har mulighed for at aflæse dit forbrug og tilbyde dig 100% automatisk refusion.

Når din lader konfigureres, skal TakeCHARGE indsættes som anlægsejer (site owner). Dette er kun en teknisk procedure – du ejer stadig din lader og installation 100% som vi syntes at det bør være. Opsiger du dit abonnement, indsættes du som anlægsejer.

Dette gøres ved opsætning i app’en Easee Installer. Inden afslutning overføres ejerskabet til os ved at indtaste +4542655488

1.

Disse ting skal du have klar før du begynder:

– Smartphone med NFC chip (til Easee Installer app)
– Laderens serienummer og pinkode. Står på klistermærke på selve laderobotten
– Sikringsstørrelser. Indstilles og bekræftes af autoriseret installatør

2.

Installatør

Når installatøren har sat strøm til laderen, benyttes app’en Easee Installer til at konfigurere bagpladen og dermed lave en konto hos Easee.

3.

Kunde

Du kan nu installere appen Easee på din egen smartphone. Opret en konto med dit eget navn/telefonnummer. Laderen tilføjes nemt med serienummer og pinkode som står på klistermærket på laderobotten. Samme login kan benyttes til http://easee.cloud til yderligere konfiguration af laderen samt udtræk af forbrugsstatisik.

4.

Kunde

Gå ind på vores selvbetjening for at færdiggøre opsætningen. Her kan du tilføje kontonummer til udbetaling og opsætte automatisk refusion på din lader:

www.takecharge.dk/selvbetjening

 

Spørgsmål og svar

Min lader er lige blevet installeret men blinker gult

Det betyder at laderen ikke er sat korrekt op jvf ovenstående procedure. Installatøren skal benytte Easee Installer appen til at konfigurere laderen og sørge for at den kommer online.

Min lader er ikke blevet opsat korrekt

Det er meget vigtigt at du/installatren følger guiden i den medfølgende manual til ende. Dermed bliver laderen oprettet og tilsluttet til Easees server og du kan logge ind og benytte den tilhørende App.

Se evt installationsguiden herover

Hvor finder jeg min Easee PIN kode og SERIENUMMER?

PIN koden står på klistermærket, der sidder på selve laderobotten fra ny. Alternativt kan du finde det her også:

https://easee.zendesk.com/hc/no/articles/4413169889297-Hvordan-finne-laderens-serienummer

Hvad skal jeg angive under 'Operator'?

Her vælger du bare Easee, så har du mulighed for at tilslutte Easee App’en til din lader.

Hvad betyder farverne på LED lyset?

Det kan du se i Easee Appen:

LED striben lyser ikke og min lader er offline

Hvis din lader tidligere har virket, er det muligt at Easees server har en fejl og ikke kan få kontakt til laderen. Se aktuel status for Easees servere her.

 

Opsætning af adgangskontrol til laderen

Er det nødvendigt at benytte tredieparts app for at kunne få refusion?

Nej. Du behøver ikke benytte tredieparts apps der overtager styring med din lader, for at kunne få refusion hos os. Det giver større risiko for nedbrud og fejl, og vi mener at refusion skal køre 100% automatisk når det er muligt for os at fjernaflæse din laders elforbrug.

Mit ladekabel sidder fast i laderen!

Se video herunder, og på Easee Support

Yderligere support

Videoer

Installation

Sidder kablet fast

Skift af laderobotten

Easee Installer App

0
    0
    Din kurv
    Kurven er tomTilbage til shop