Installation

Professionel installation af din nye lader. Vores lokale samarbejdspartnere har stor erfaring med netop vores produkter. Vi installerer med kort varsel i hele landet.

Standard installation

En standard installation er til dig, som ikke har nogen elbil installeret i forvejen. Den indeholder:

  • Indbygning af ny sikringsgruppe i el-tavlen
  • Kabling (5g4mm2) mellem ladestander og el-tavle. Maks. 10 meter kabel
  • Føring over rydeligt loft med gangbro, udvendigt på væg eller i jord (hvis du selv har fritlagt i 40cm dybde).
  • Boring af op til 2 huller i væg eller loft
  • Montering og test af ladestanderen
  • Installation af ladestander til 11 kW ladning (16A)

Det er et krav, at der er plads i tavlen til en ekstra gruppe, og at tavlen skal have jordforbindelse. Hvis ikke, så kan tavlen udbygges mod merpris. Der skal være ledig kapacitet (ampere/faser) nok ind i huset til den ønskede ladeeffekt. Dette undersøges af elektrikeren i forbindeles med installationen.

22 kW installation kan tilkøbes sammen med laderen. For at kunne udnytte 22 kW, skal der være tilgængelig strøm (ampere) nok på installationsstedet, og bilen skal også kunne lade med 22 kW på AC. Derudover kan det være en god måde at fremtidssikre din installation på.

Følgende er ikke inkluderet i standard installationen:
Kørsel til ikke brofaste øer, nedgravning af kabel, fjernelse og re-etablering af fliser og sten, opgradering til 22 kW installation.

Egen installatør

Du er velkommen til at benytte din egen installatør. Smart-ladere skal dog opsættes med en app for at fungere, og det er vigtigt at installatøren er bekendt med denne procedure.

Vi har omfattende dokumentation og guides til at udføre installationen korrekt på support siderne.

Såfremt vi skal afhjælpe en forkert konfigureret lader, så vil kunden blive opkrævet et gebyr.

Forberedt installation

En forberedt installation er til dig, der har en eksisterende lader, som skal udskiftes eller monteres på en allerede udført installation.

For at kunne vælge forberedt installation, skal der være en separat gruppe og et installationskabel tilsluttet og trukket til der hvor ladestanderen skal monteres. Det kan være, at du allerede har en ladestander du skal have skiftet, i så fald nedtager vi den for dig.

Krav til forberedt installation

  • Evt. eksisterende installation skal kunne benyttes
  • Korrekt sikringsgruppe skal være installeret i eltavle
  • Kabel skal være tilsluttet sikring og ført til installationsstedet

Tryk her og find den rette ladeløsning inklusiv installation.

Har du en ladeboks fra os, som skal installeres, så kontakt os her

Husk at få et

Refusionsabonnement

69 DKK/md

Vores mest populære abonnement giver dig adgang til refusion af elafgiften, service og support på din ladeboks. Så er du altid sikret, at du har en ladeboks, der virker.

Indhold: 

* Kræver at vilkår for refusion er opfyldt

  • Refusion af elafgiften*
  • Support og service

Sådan foregår installationen

1. Bestil lader og installation

Du bestiller lader og installation på vores webshop. Vi sender lader og evt tilbehør direkte til dig.

2. Installatøren kontakter dig

Du modtager en velkomstmail fra installatøren med nogle spørgsmål om din elinstallation, som du skal besvare. Du vil også skulle sende nogle billeder med retur.

3. Virtuel gennemgang af installation

Installatøren gennemgår din installation og verificerer om opgaven ligger indenfor standard installation. Skal der udføres yderligere arbejde, vil du få et tilbud på dette inden arbejdet udføres.

4. Aftale om opsætning

Du godkender installationen, og aftaler dato for opsætning af lader med installatøren.

5. Installationsdag

Installatøren ankommer og installerer din nye lader. Herefter følger du velkomstmailen, som indeholder information om den sidste opsætning og brug af din lader.

6. Abonnement

Har du bestilt et abonnement hos os, så vil du modtage en velkomstmail med flere oplysninger om den sidste opsætning. Læs mere om vores abonnementer på refusion eller service her.

Vejl. tillægspriser

Ekstra arbejde udover standardinstallationen, faktureres direkte af installatøren. Herunder kan du se vejledende merpriser:

Ekstra kabel, 11 kW (pr m): 150 kr

Ekstra kabel, 22 kW (pr m): 200 kr

Tavle udviddelse: 400-800 kr

Jordspyd med jorddåse: 1000 kr

Installation af lastbalancering / Equalizer: 500 kr

Installation af Equalizer AMP: 1400-1900 kr

Installation af DEFA Balancer: 1400-1900 kr

Nedtagning af ladeboks: 1999 kr

Forgæves installatør besøg: 750 kr

Tekniker fejlfinding (pr time): 750 kr

Rykkergebyr: 100 kr

Spørgsmål og svar

Kan jeg et fast tilbud på installation?

Vores standard installation passer til 90% af alle alm. huse. Proceduren at du bestiller lader og evt installation. Du bliver derefter kontaktet af vores installatør, som laver en vituelt gennemgang af din nuværende installation ,for at afgøre hvad der skal benyttes af materiel, og om der laves mere end standard installationen. Du vil modtage et tilbud på evt yderligere afbejde, som du kan vælge at acceptere.

Hvad skal jeg gøre for at få udbetalt refusion?

Vi tager os af al administrationen. Har du en manuelt aflæst lader, skal du indsende målerstand fra laderen en gang i kvartalet, så klarer vi resten. Har du en automatisk aflæst lader, klarer vi aflæsningen via nettet. Herefter ansøger vi Skat om udbetalingen som bliver udbetalt som en kontooverførsel.

 
 

 

 

Hvad koster abonnementet?

69 kr per måned. Vi trækker skyldigt abonnement i din udbetaling.

 
 

 

 

Kan jeg løbende følge med i min optjente refusion?

Ikke umiddelbart, da vi laver opgørelsen kvartalsvist. Men du kan se dit forbrug på laderen og gange med refusionssatsen for at få en idé om størrelsen.

Hvordan er processen for udbetaling?

Ved kvartalsafslutning sker følgende:

  1. Ladere aflæses / manuelle aflæsninger indtastes på selvbetjeningen
  2. Indenfor ca 1 uge modtager du faktura på opkrævning af abonnement/udbetaling af refusion
  3. Vi ansøger Skat om refusionen
  4. Skat behandler ansøgningen, normalvis indenfor 2-4 uger
  5. Vi udbetaler refusion til dig som bankoverførsel, til det opgivne kontonummer på selvbetjeningen

Hvor tit udbetaler I refusion?

Hvert kvartal laver vi aflæsning og efterfølgende udbetaling af refusionen

0
    0
    Din kurv
    Kurven er tomTilbage til shop