Support

Generel hjælp

Finder du ikke svar på disse sider, så kontakt os venligst primært pr email på info@takecharge.dk eller messenger.

Selvbetjening

Gå til abonnement selvbetjening

På vores selvbetjeningsside for abonnenter, kan du se status for dit abonnement, dato for næste refusion, opdatere dit kontonummer samt se dine tilsluttede ladere.

Refusion

Gå til refusion

Læs om refusionsordningen og om hvordan du kan spare mange penge på din opladning.

Refusion årshjul

Vi opgør forbrug og udbetaler refusion 4 gange årligt. herunder kan du se ca datoer for opgørelser og udbetalinger

1. Kvartal

Midt marts – Udsendelse af mail for manuel aflæsning

31. marts – Deadline for manuel aflæsning. Automatisk aflæsning foretages

Primo april – Refusions opgørelser udsendes

Ultimo april – Refusion udbetales som kontooverførsel

1. Kvartal

Midt juni – Udsendelse af mail for manuel aflæsning

30. juni – Deadline for manuel aflæsning. Automatisk aflæsning foretages

Primo juli – Refusions opgørelser udsendes

Ultimo juli – Refusion udbetales som kontooverførsel

3. Kvartal

Midt september – Udsendelse af mail for manuel aflæsning

30. september – Deadline for manuel aflæsning. Automatisk aflæsning foretages

Primo oktober – Refusions opgørelser udsendes

Ultimo oktober – Refusion udbetales som kontooverførsel

4. Kvartal

Midt december – Udsendelse af mail for manuel aflæsning

31. december – Deadline for manuel aflæsning. Automatisk aflæsning foretages

Primo januar – Refusions opgørelser udsendes

Ultimo januar – Refusion udbetales som kontooverførsel

Installation

Gå til installation

Vi tilbyder hurtig og landsdækkende installation gennem vores erfarne samarbejdspartnere.

Abonnement

Hvordan foregår aflæsning og udbetaling

Vi foretager aflæsning og indrapportering til Skat to gange årligt, i juni og december. Når refusionen er godkendt, modtager du faktura og evt udbetaling bliver overført til din konto, fratrukket næste periodes abonnement.

For ladere med manuel bi-måler

Vi sender dig en email med instruktioner ca to uger inden frist for aflæsning. Det indbefatter at du skal oplyse dit kontonummer, forbrug samt tage et billede af målerstanden. Du skal således kun bruge 5 min to gange årligt for at indsende informationen til os, så sørger vi for resten.

For ladere med automatisk bi-måler

Efter installation af din lader, skal vi tilføjes til at kunne foretage aflæsning af dit forbrug, samt have modtaget dit kontonummer til udbetaling. Derefter klarer vi resten. Du vil modtage en opgørelse i juni/december go derefter følger udbetalingen til din konto.

Hvordan opkræves abonnementet

Når du tilmelder dig refusion abonnement, opkræver vi abonnement for 6 mdr. Ved næste udbetaling af refusion, fratrækker vi blot næste periodes abonnement. Har du således et normalt forbrug af el, skal du ikke foretage flere betalinger til os da det bliver fratrukket din udbetaling.

Må jeg lade flere biler på samme abonnement?

Ja, eneste krav er, at det er dansk, indregistrerede biler. Vi yder derfor refusion, også selvom du lader flere egne eller gæsters biler på samme lader.

Kan jeg få refusion med min mormorlader?

Nej. Der er flere gode grunde til at købe en rigtig ladestation:

  • Laderen skal have en godkendt måler, der kan måle den forbrugte strøm
  • Mormorladere er kun beregnet som nødladere til kort behov
  • Er elinstallationen ikke dimensioneret korrekt, risikerer du brand og skader
  • Nogle mormorladere har ikke de korrekte fejlstrømsikringer indbygget
  • En rigtig lader vil oftest kunne lade din bil hurtigere
  • Hardwaren i en rigtig lader er dimensioneret til længerevarende belastning
  • For at kunne få refusion, må der ikke være udtag mellem måler og lader, og derfor ikke muligt med mormorlader

Får jeg en kontrakt på aftalen?

Din faktura er bevis på, at din aftale om refusion er aktiv, såfremt du har tilvalgt det. Samtidig har du godkendt vores betingelser samt at du overholder reglerne for refusion (se afsnit om refusion).

Læs mere om refusion her.

 

Ejer jeg selv laderen?

Du ejer selv laderen fra dag 1. Du kan godt få refusion, når du selv ejer laderen.

Har I en løsning til at lade når jeg er på farten?

Ja. Vores ladekort og tilhørende app gør det muligt for dig at lade til nogle af markedets bedste priser, på offentlige ladestandere. Læs mere her

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

Du skriver en mail til os. Der er ingen gebyrer ved opsigelse, se evt vores betingelser. Abonnementsaftalen løber så længe Statens ordning om refusion gælder, dvs pt til og med år 2030.

0
    0
    Din kurv
    Kurven er tomTilbage til shop